Ülemiste Citys hakatakse katsetama isejuhtiva bussi integreerimist ühistranspordi loomulikuks osaks

0

Ülemiste Citysse jõudis esimene Iseauto, mida hakatakse katsetama rahvusvahelise projekti FABULOS raames, eesmärgiga muuta isejuhtivad sõidukid ühistranspordi loomulikuks osaks. Võrreldes seniste autonoomselt juhitavate sõidukite katsetustega astutakse suur samm edasi ning luuakse Ülemiste Citys terviklik keskkond, kus Iseautod kasutavad spetsiaalselt paigaldatud nutikaid bussipeatusi ja osalevad tavaliikluses.

Buss hakkab ühendama Ülemiste kaubanduskeskust, hotelli, lennujaama ning Ülemiste Cityt, pakkudes inimestele mugavat võimalust piirkonnas liikumiseks. Pikemas perspektiivis on eesmärk muuta ühistransport kasutajasõbralikumaks ning sujuvamaks, soodustades isiklikust sõiduautost loobumist.

TalTechi, Auve Techi ning ABB koostöös ehitatud Iseauto läbis sel nädalal Maanteeameti tehnoülevaatuse, kus toimus tavapärane nõuetele vastavuse kontroll nagu igal sõidukil. Erinevus tavapärase tehnoülevaatusega seisnes testimises, kuidas roolita ja pedaalideta sõidukit juhitakse nii manuaalselt kui ka autonoomselt. Ülevaatuse edukalt läbinud Iseautole väljastas Maanteeamet Proov-registreerimismärgi, mis muuhulgas mõeldud kasutamiseks liikluses osalevatele Eestis valmistatud registrisse kandmata sõidukitel. 

FABULOS Tallinna projekti käigus luuakse:

  • Isejuhtivate sõidukite omavahel liitmine ühtseks süsteemiks (Fleet management system, vähemalt kolme sõidukiga) 
  • Manuaalse kaugjuhtimise kontrollkeskus (võimaldab väljaõppe saanud operatoril võtta vajadusel sõiduki juhtimine üle)
  • Nutikad bussipeatused, kus saab reaalajas näha bussi saabumise ning väljumise aega, järgmise bussi saabumise ning väljumise aega 

Reisijad on Ülemistele Iseautoga sõitma oodatud alates 15. juunist.

FABULOS on Forum Virium Helsinki eestveetav rahvusvaheline projekt, mille eesmärk on valmistada linnad ette uute tehnoloogiate ja lahenduste kasutuselevõtuks transpordi korraldamisel. Tallinna  projekti viib läbi Mobile Civitatem Consortium, kuhu kuuluvad Modern Mobility, TalTech, Auve Tech ja Fleet Complete. Koostööpartnerid: Ülemiste City, Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Tallinna Transpordiamet, Maanteeamet, Bercman Technologies.

 Iseauto tehnilised andmed:

  • gabariidid 2400 x 3500 x 1500 mm
  • mahutavus kuni 6 inimest
  • sõidukiirus 20 km/h
  • peamootori võimsus 47 kW
  • andurite komplekt – lidarid, kaamerad, IMU, GNSS
  • tarkvara – Robot Operating System (ROS), Autoware

Kommentaarid: