Tallinn võtab ühistranspordiradade kasutamise luubi alla

1

Tallinna transpordiamet koostöös munitsipaalpolitseiameti ja Põhja prefektuuriga kontrollisid ühissõidukiraja kasutamist hommikusel tipptunnil. Tallinna linn on rajanud ja märgistanud ligi 32 kilomeetri ulatuses ühissõidukiradasid, et muuta ühissõidukiga liikumine kasutajatele kiiremaks ja mugavamaks.  

Tallinna abilinnapea Andrei Novikov möönab, et linn on rajanud ühistranspordirajad selleks, et bussiga sõitjad jõuaksid kiiresti ja mugavalt sihtkohta. „Tegemist on siiski ainult ühissõidukile mõeldud liiklusruumiga ning liiklusseadust järgides austame ka teisi liiklejaid – sõites nii, nagu märgid ja viidad näitavad,“ märkis Novikov. „Linn kavatseb laiendada ühistranspordiradade võrgustikku, näiteks sel aastal on kavandatud Pirita teele linnast väljuval suunal rajada ühistranspordirada pikkusega ligi 2 kilomeetrit.“

Vastavalt liiklusseadusele võivad ühistranspordirajal sõita bussid, klienti teenindavad taksod, operatiivsõidukid ja elektriautod. Tallinna transpordiamet koostöös munitsipaalpolitseiameti ja Põhja prefektuuriga kontrollisid eile ühissõidukiradade kasutamist Gonsiori tänaval ning kahe tunni jooksul tuvastati ühistranspordiraja kasutamise rikkumisi 97 korral, taksojuhtide rikkumisi kümme. Politsei tegi 97 suulist hoiatust bussiraja vale kasutamise eest ning tuletas juhtidele meelde, millal tohib rada kasutada ja millal mitte.

„Eilne kontroll näitas, et ühistranspordi sõidurajal liiklemise reeglite vastu eksivad väga paljud autojuhid. Tuletasime juhtidele meelde, millal tohib rada kasutada ja millal mitte. Hommikusel tipptunnil ummikute vältimiseks tuleb sihtpunkti jõudmiseks varuda piisavalt aega, samuti olla tähelepanelik ja jälgida liikluskorraldusvahendeid,“ sõnas kesklinna politseijaoskonna välijuht Erik Jõesaar.

Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja liikluse alal Talvo Rüütelmaa sõnul kasutati mõnel juhul ühissõidukirada ka siis, kui muutsuunaliiklusega sõidurada oli sõitmiseks vaba. „Liikluspilt näitas selgesti, et suur hulk autojuhte ei ole mõistnud ühissõidukiraja tegelikku eesmärki anda ühistranspordile liikluses eelisõigus. Ühissõidukiraja kasutamise kontrollreide on kavas teostada üle linna ka edaspidi,“ lisas Rüütelmaa.

Meeldetuletuseks kõigile liiklejatele, et ühissõidukirajal võib sõita ühistranspordiseaduse kohast liinivedu teostava ühissõidukiga, sõitjat vedava nõuetele vastava taksoga ja sõitjat vedava bussiga. Samuti võib ühissõidukirajal sõita eritalituse sõidukiga, juhul kui täidetakse tööülesandeid (kiirabi, päästeamet ja politsei täidavad tööülesandeid ka siis, kui sõidavad väljakutselt tagasi), ja täiselektrilise veoajamiga elektrisõidukiga. Ühissõidukirajale, mis on pärisuunalise sõidutee pärisuunavööndi serval ega ole muust sõiduteest pidevjoonega eraldatud, võib reastuda vahetult enne pööret või seismajäämist sõitjate peale- või mahaminekuks tingimusel, et see ei sega liinivedu teostavat ühissõidukit. Sellisele ühissõidukirajale võib sõita pöörde lõpetamisel, kuid seejärel tuleb sealt kohe lahkuda.

Ühissõidukirajale võib reastuda ümberpõikeks, juhul kui see ei sega liinivedu teostavat ühissõidukit ning pärisuunavööndis puuduvad muud sõidurajad, kuid seejärel tuleb sealt kohe lahkuda.

1 Kommentaar

Kommentaarid: