Kiire areng infokommunikatsioonitehnoloogias on kaasa toonud muutusi suhtlemis- ja tarbimisharjumustes. Kirju saadetakse vähem, kuna suhtlus on kolinud e-kanalitesse. Samas kogub taas populaarsust postkaartide saatmine, nii et postiteenusest saab üha enam mitte kiire info, vaid emotsioonide vahendaja.
Eesti Post käib muutustega kaasas, ent ei unusta inimesi, kes eelistavad traditsioonilisi kirjasaatmisvõimalusi või soovivad oma häid soove postkaardiga teele panna. Et ka nende elu oleks lihtsam, kiirem ja mugavam, alustas Eesti Post 2017. aasta lõpus kirjakastide võrgustiku korrastamist. Koostöös kohaliku omavalitsuse ja elanike abiga paigaldati kirjakastid käidavatesse kohtadesse. Eesmärk oli, et inimestel oleks lihtne postitada oma kiri muude asjatoimetuste kõrval ning selleks poleks vaja teha eraldi käiku kirjakasti juurde.
Kirjakastid käidavamates kohtades
Mugavates kohtades paiknevad kirjakastid on kaasa toonud selle, et kõrvalisemate kirjakastide kasutus on järsult vähenenud. Tõenäoliselt just selle tõttu, et isegi kui kõrvalisem postkast on inimesele lähemal, eelistab ta postitada kirja muu tegevuse käigus ehk kasutab selleks enam käidavas kohas asuvat kirjakasti. Need kirjakastid, mida peaaegu ei kasutata või kasutatakse äärmiselt vähe, Eesti Post eemaldab.
Lasnamäele jääb 12 kirjakasti, mis on paigaldatud käidavamatesse kohtadesse. Lähimate kirjakastide asukohti saavad kliendid vaadata Omniva kodulehelt: Asukohad ja lahtiolekuajad/Kirjakastide register.
Ajutised kirjakastid pühade ajal
Lisaks paigaldab Eesti Post kirjasaatmise kõrgperioodidel – eelkõige jõuluajal, mil saadetakse pool kogu Eesti kirjade mahust – ka ajutisi kirjakaste väga käidavatesse kohtadesse. Eelmiste jõulude ajal olid ajutised kirjakastid näiteks suuremates ostukeskustes.