Hilissuvi ja varasügis tõi kaasa müügi järsu kasvu kasutatud autode turul. Uute autode pikad tarneajad on aastaga põhjustanud vähekasutatud autode turul kuni 30% hinnatõusu.
“Kasutatud autode müüginumbrite plahvatusliku kasvu taga on mitu omavahel seotud põhjust,” nendib Amservi kasutatud autode müügijuht Raivo Rumberg ja lisab: “Esiteks on keerulises olukorras mitmed autotootjad ja -tehased, kuna erinevate komponentide tootmine ja tarne on raskendatud. Teiseks venib seetõttu pikemaks uute autode tootmis- ja tarneaeg, mis kahandab nende inimeste huvi, kes vajavad uut autot kohe või lähiajal.” Rumbergi sõnul tingibki see olukorra, kus paljud inimesed, kes algselt planeerisid uue auto soetamist, pööravad pilgu hoopiski kasutatud autode turule. See viib ka kasutatud autode hinnad kiiresti oluliselt kõrgemaks. Oma panuse autode hinnatõusu andsid septembris Rumbergi hinnangul ka teise pensionisamba väljamaksed, kuna ostujõuliste inimeste hulk kasvas.
Amservi kasutatud autode müügijuht tõdeb, et ka Amservi laod on hetkel pigem hõredad, kuid autoostjate huvi on jätkuvalt väga kõrge. “Täna ei käi nö rabamine mitte ainult Eestis, vaid sõiduautode puuduse käes kannatavad samuti naaber- ja lähiriigid, kes otsivad enda ladude täiteks autosid ka Eestist. See on tekitanud omanäolise konkurentsi, kus riigisisesed autode edasimüüjad, muud müügiportaalid ning autoplatsid võistlevad kasutatud autode turul välismaiste firmadega.” Rumbergi sõnul on kõnekaks näiteks asjaolu, et praegusel ajal müüakse autosid Eestist isegi tagasi Euroopasse.
Rumberg ütleb, et ostjad eelistavad väikese läbisõiduga (kuni 100 000 km), automaatkäigukastiga ja väga heas korras sõiduautot või linnamaasturit, kuid kellel tõesti autot kohe tarvis on, on valmis oma esialgses ideaalis mööndusi tegema ja näiteks hübriidajamiga sõiduauto asemel bensiinimootoriga auto soetama. “Kõige populaarsemad on säästlikud linnamaasturid, näiteks Toyota RAV4. Jätkuvalt ostetakse autosid kõige enam liisinguga, vähesel määral on tõusnud otseostud.”
“Kuigi autosid ei pruugi hetkel harjumuspärases rohkuses olla, ei tohiks esimest ettejuhtuvat osta hirmus, et muidu jäädakse hoopiski ilma,” manitseb Rumberg autoostu planeerivaid inimesi. “Kindlasti soovitan jätkuvalt osta kasutatud autosid ametlikest esindustest, kes annavad autodele kaasa garantii ja on eelnevalt autosid kontrollinud ja korrastanud. Tänases turuolukorras on tekkinud juurde müüjaid, kes soovivad kiirelt ja kallilt müüa autosid ega hooli kvaliteedist ja autode korrasolekust. Enne kasutatud auto ostu tuleb alati kontrollida auto ajalugu ja võimalusel lasta auto põhjalikult üle vaadata margiesinduses.”
Amservi kasutatud autode müügijuhi hinnangul on keeruline ennustada, kaua selline pingestatus autoturul kestab. “Võimalik, et uute autode tarne muutub endiseks alles aasta pärast. Kasutatud autode turul võib see võtta veel rohkem aega ja endine seis võib taastuda alles paari aastaga.”